Keitä olemme?

Tätä me olemme

Sykeseurakunta on saanut alkunsa rohkeasta tamperelaisesta päätöksestä luoda yhteisö, joka ei pelkää sykkiä uutta elämää keskeneräisyyden keskellä, sydämeltä sydämelle. Tarinamme on vielä nuori, mutta matka on liittänyt yhteen joukon erilaisia persoonia elämänkertomuksineen.

Elämme yhteydessä, johon jokainen on tervetullut. Uskomme klassiseen, muuttumattomaan evankeliumiin, joka tuo merkityksen elämällemme. Uskomme Jumalaan, jonka rakkaus näkyy vaikutuspiirissämme kekseliäänä, aitona ja kutsuvana.

Näkymme

Suuntaa näyttävä

Tahdomme näyttää suuntaa ympäröivälle kulttuurille pyrkimällä olemaan yhteisö, jossa eletään Jumalan valtakunnan arvojen mukaisesti “kontrastikulttuurina” lähimmäisenrakkautta painottaen. Vaalimme kekseliästä luovuutta, mikä auttaa meitä tunnistamaan ja tunnustamaan erilaisia lahjoja. Olemalla omaleimainen ja innovatiivinen seurakunta näytämme esimerkillämme suuntaa muille rohkeille aloitteille kristillisellä kentällä.

Yhteydessä kasvava

Painotamme yhteyttä Jumalaan ja yhteyttä ihmisiin, minkä tulisi olla seurakuntamme kaiken toiminnan ytimessä. Palvelemme ihmisen ja Jumalan välistä suhdetta sekä tahdomme olla mahdollistamassa merkityksellisiä ihmissuhteita yhteisön keskellä.

Kristuskeskeinen

Olemme häpeilemättä seurakunta, joka keskittyy olennaiseen: klassiseen ja muuttumattomaan evankeliumiin, jonka kautta ainoastaan ihminen voi pelastua.

Elämää jakava

Olemme missionaalinen seurakunta, joka jakaa elämää arjessa ja juhlassa. Haluamme olla epäitsekäs yhteisö, joka jakaa toivoa maailmalle kustannuksia laskematta.

Palveleminen

Jos haluat palvella mukana yhteisössämme, ole hyvä ja täytä alla oleva lomake, niin otamme sinuun yhteyttä.

Yleiset tietosi:

Olen kiinnostunut seuraavanlaisesta palvelemisesta:

Jos valitsit "ylistys", kerro meille tarkemmin laulatko tai soitatko jotain instrumenttia:

Jos tahdot palvella jollain muulla tapaa, kerro meille miten:

Vahvistus